Sunday, January 4, 2015

自製橄欖油手工皂 DIY 番梘

橄欖油番梘 - 冬天護膚梘

上次介紹既黃油梘用黎洗走油漬還好, 但係用黎沖涼既梗係要用再好既番梘啦, 今次介紹呢隻梘係我用黎沖涼既, 比起黃油梘潤好多. 做法一樣, 但係今次份量比上次多三倍! 我用這個recipe 做左差不多二十多舊梘, 聖誕節用黎送禮都不錯!




這個梘用了兩隻油, 橄欖油及椰子油, 所以有淺淺綠色. 我加了已磨碎的燕麥片和咖啡粉 用作磨沙. 我建議二選一加到番梘好了, 我兩款都加了變得好介手

有機橄欖油 540g
有機椰子油 360g
水         324g
lye        125.25g

Additives (可省略)
燕麥片, 已磨碎 2 湯匙
咖啡粉               1 湯匙

需要工具及有關製梘的基本資料可以看我之前打的blog DIY 自製手工皂 簡易教學 (一)

*因為這個recipe做到差不多二十舊番梘, 所以除了蛋糕模, 我用膠袋"笠"住一個長方型膠盒, 再倒入溶液. 用膠袋打底可以容易脫模, 之後可以用刀切成一舊舊長方型


做法:
  1. 首先, 將所有材料量度好
  2. 把Lye 倒落水 (一定不可以將次序倒轉) 
*注意* 混合時會有氣體釋放, 我是在屋外把它們混合的*

  1. Lye和水 會變得非常熱, 不停攪拌直至lye溶化, 備用

  2. 將油加熱至110 F (不停用煮食用溫度計測溫)
  3. 等Lye 降溫至110 F左右, 小心將lye 倒落油(不可以將油倒落lye)
    (我用了另一個膠盆是因為鐵盆太淺, 用stick blender的時候,溶液會濺出來)
  4. 小心地用羹略略拌勻, 用stick blender(攪拌棒)攪三,四次, 每次大概五分鐘 將溶液拌至變稠
  5.  (拌至變奶白色和有痕跡, 如圖)
  6. 當可以用棒攪拌到有痕跡, 例如打8字, 就可以加上香味或其他配料
  7. 將混合物倒落模, 混合物應該仍暖, 用好幾層布包實, 等至少24小時後脫模


  8. 脫模後要風乾 至少一個月等肥皂變回弱鹼性 先可以用
剛成形後脫模比教濕, 要存放一個月後才可以用.



3 comments:

  1. Replies
    1. 係美國的話, LOWE'S, HOME DEPOT 類型的五金店有售. 普遍會在通渠部找到, 要注明是 "100% sodium hydroxide". 在香港的話, 我相信五金店有售.

      Delete