Friday, December 26, 2014

DIY 自製手工皂 簡易教學 (一)


一聽到話要整肥皂第一件事一定會問, "點整嫁?" "難唔難整嫁?" 我搵到上網有好多英文教學, 亦都覺得唔算太難, 自從整左一次之後, 成日都心郁郁想繼續整. 自己整肥皂可以簡用咩油, 無香料, 純天然, 全有機亦可以..
這篇Blog會頗長, 我會先講材料, 用具, 基本做法等等, 假如有問題的話可以隨時問我 :)

首先, 做肥皂有幾種不同方法, 市面上有soap base, 你只需要將佢溶左, 再加你想要既香味, 顏色. 而我整呢隻叫做 cold process, 將強鹼同油撈埋,等化學作用黎成形.

我製肥皂主要需要 油, lye, 和 清水


其實每隻油有不同用途, 其實食用油亦可以用來製肥皂, 圖中肥皂係由煮食用過的油黎做既, 可以叫做"勞工皂"

製肥皂最常用的油及其用途:
coconut oil 椰子油   起泡, 清潔
palm oil 棕櫚油        令肥皂結實 (firm)
olive oil 橄欖油        滋潤 (moisturize)
Shea butter                起泡, 令肥皂結實
Coca butter

lye (鹼液)
Lye 其實係 氫氧化鈉(Sodium Hydroxide), 係強鹼 要十分小心處理, 一定要用手套, 口罩先可以處理, 千萬不要讓小朋友接觸!
Lye 買回來時係粉狀, 一接觸水會立即將水溫度大大提高. Lye 因為它的強鹼性, 通常用作通渠用, 可以係超級市場找100% lye 既通渠粉, 亦可以從網上訂購 (美國) 香港邊到有得買我就唔清楚.

肥皂Additives
你可以加上唔同配料 例如 乾花, 花瓣, 咖啡粉, 搞碎既燕麥片, 等等
配料通常可以有磨沙作用, 咖啡粉可以用作除味, 磨沙, 我第一次整肥皂時加左咖啡粉, 不過不太聞到有咖啡味

香味可以加大量精油, 香薰油等等

用具


製肥皂需要既用具頗多, 大部分都係煮食用工具, 攪拌用既羹, 盆, 一定要和煮食用的分開.

製肥皂需要用具有:
  • 電子鎊
  • 鐵盆2-3 個
  • 溫度計
  • 手套
  • 口罩
  • 肥皂模, 網上有好多靚模買, 但係我就用silicon baking mold, 焗cupcake既膠模一樣可以, 膠模先可以容易脫模
  • Stick blender (如圖)
  • Soap cutter(如圖)

上網有木盒尊用來製肥皂, 但我用上圖既隨意切肥皂亦比較平

 基本做法 (詳細做法可以看我第二篇肥皂blog)

每種材料都要精確地量好先可以確保肥皂會變硬
  • 首先, 將Lye 倒落水 (一定不可以將水倒落lye)
  • *注意* 混合時會有氣體釋放, 我是在屋外把它們混合的*
  • Lye和水 會變得非常熱, 不停攪拌直至lye溶化, 備用
  • 將油加熱至110 F
  • 等Lye 亦降溫至110 F左右, 小心將lye 倒落油(不可以將油倒落lye)
  • 小心地 用羹略略拌勻, 用 stick blender (攪拌棒) 攪三,四次, 每次大概五分鐘 將溶液拌至變稠 
  • 當可以用棒攪拌到有痕跡, 例如打8字, 就可以加上香味或其他配料
  • 將混合物倒落模, 混合物應該仍暖, 用好幾層布包實, 等至少24小時後脫模
  • 脫模後要風乾 至少一個月等肥皂變回弱鹼性 先可以用
網上有好多Recipe話要計準幾多%椰子油, 幾多%橄欖油, 但我就無理會, 亦都成功咁整到出黎.
要記得 每1 oz lye 需要 3 oz 水 

簡易版 作法 (6 小舊 cupcake 大小)

300 g 油 
108 g 水
41.75 g Lye 

如果需要整多D, 不妨double/triple 呢個Formula , 下一篇會詳細連圖說明做法, 

No comments:

Post a Comment