Sunday, December 28, 2014

DIY 自製手工皂 簡易教學 (二)



今次呢一篇會比上一篇短, 主要係材料同做法, 如果想知道多點關於製肥皂既基本資料可以看我上一篇Blog -- DIY 自製肥皂 簡易教學 (一) Homemade soap


早陣子在家炸薯條, 剩餘好多粟米油, 煮飯一直都有用這盆油, 一星期後決定將油倒掉, 但係媽媽話可以用剩餘既油來製肥皂.. 雖然唔係什麼有機, 天然油, 但做出來既肥皂仍然可以用作去油漬, 除味, 簡稱"勞工皂".

我平常會用Olive oil 同 椰子油, 肥皂製完是淺綠色的.今次用黃油製出來竟然是奶白色, 再加上我用的(棉花味)香油, 我好期待兩星期後用它, 到時候再發 用後文 ;)


簡易版 材料 (6 小舊 cupcake 大小)

300 g               粟米油
108 g               水
41.75 g            Lye
0.25 fl oz / 8ml  Fresh Linen味香油 (BB爽身粉味)

做法:

  1. 首先, 將所有材料量度好
  2. 把Lye 倒落水 (一定不可以將次序倒轉) 
*注意* 混合時會有氣體釋放, 我是在屋外把它們混合的*

  1. Lye和水 會變得非常熱, 不停攪拌直至lye溶化, 備用

  2. 將油加熱至110 F (不停用煮食用溫度計測溫)
  3. 等Lye 降溫至110 F左右, 小心將lye 倒落油(不可以將油倒落lye)
    (我用了另一個膠盆是因為鐵盆太淺, 用stick blender的時候,溶液會濺出來)
  4. 小心地用羹略略拌勻, 用stick blender(攪拌棒)攪三,四次, 每次大概五分鐘 將溶液拌至變稠
  5.  (拌至變奶白色和有痕跡, 如圖)
  6. 當可以用棒攪拌到有痕跡, 例如打8字, 就可以加上香味或其他配料
  7. 將混合物倒落模, 混合物應該仍暖, 用好幾層布包實, 等至少24小時後脫模


  8. 脫模後要風乾 至少一個月等肥皂變回弱鹼性 先可以用

用鞋盒或其他通風容器存放至少兩星期, (皮膚敏感的人最好等一個月後才用)


大功告成!

切記要帶手套和口罩, 我試過不小心有Lye 溶液濺到面上, 鼻子立即紅了, 現在還有疤..
我不得不再三提醒大家.. Lye是強鹼!!!!

有任何問題都可以在下面留言問我 :)


3 comments:

  1. 請問,油一定要加熱嗎?室溫得唔得?
    另,用具一定不唔可以再用來洗菜煮飯嗎?水洗乾淨後唔係已可中和其䶢性?thanks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Chloe,
      油溫要同LYE加到110度先可以產生化學作用令番皂變硬,油溫低時無辨法凝固。
      用具一定唔可以再用來洗菜煮飯,水洗後仍會有油同強鹼。我的Stick blender用兩次已經開始有被強鹼侵蝕既現象。
      希望幫到你! :)

      Delete